ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 教育科学編
  3. 第63輯

保育所における1歳児の他者とのかかわりの芽生え ―保育士に自分を見てもらうための行為に着目して―

http://hdl.handle.net/10424/5409
http://hdl.handle.net/10424/5409
a78c0704-469f-4492-8f9a-94c531a96993
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyo635563.pdf kenkyo635563.pdf (693.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-09
タイトル
タイトル 保育所における1歳児の他者とのかかわりの芽生え ―保育士に自分を見てもらうための行為に着目して―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 乳児保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Infant Day Care
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Beginnings of 1-Year Old Children’s Relationships with Others — Attention-Seeking Actions to Gain Attention of the Nursery Teacher —
著者 名和, 孝浩

× 名和, 孝浩

WEKO 1368

名和, 孝浩

Search repository
鈴木, 裕子

× 鈴木, 裕子

WEKO 206
e-Rad 40300214
KAKEN - 研究者検索 40300214

鈴木, 裕子

Search repository
研究者総覧へのリンク
鈴木, 裕子
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/2f9d38c53a5d6862.html
著者(別言語)
Nawa, Takahiro
著者(別言語)
Suzuki, Yuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We conducted participant observation at a nursery center to examine the following: (1) attention seeking behavior of 1-year-old children to seek attention of their nursery teachers, and (2) their intentions about what they want the teacher to see. STUDY 1: We observed nineteen 1-year old children to study the actions they performed to seek attention, and to determine the frequency of such actions. As a result, we identified 34 types of actions and categorized them as follows: (1) "looking" actions for making eye contact with nursery teachers; (2) "approaching" actions that shorten the physical distance from teachers; (3) "showing" actions to make nursery teachers see the situation the child is in; and (4) "intentional facial expression." STUDY 2: We objectively observed six 1-year old children to determine the children's intentions while performing each of the above mentioned action categories. The following were recognized as the intentions to seek the nursery teachers' attention: (1) Children "look" so that the teacher notices their presence. (2) Children "look" so that the teacher notices the situation they are in. (3) Children "approach" to create a situation in which they can be seen. (4) Children "show" to make the teacher notice the situation that they want the teacher to see as well as notice their presence (if the "situation" that the child wants the teacher to see is occurring between him/her and the teacher). (5) Children "show" to make the teacher notice the situation and to make the teacher see/view the situation along with him/her (if the "situation" is occurring in front of the child and the teacher). (6) Children "make facial expressions" to make the teacher better understand how they feel.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 教育科学編

巻 63, p. 55-63, 発行日 2014-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5142
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2014, 63, p. 55-63.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466189
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:保育所
著者別名
ナワ, タカヒロ
著者別名
スズキ, ユウコ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:33:47.094082
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

名和, 孝浩, 鈴木, 裕子, 2014, 保育所における1歳児の他者とのかかわりの芽生え ―保育士に自分を見てもらうための行為に着目して―: 愛知教育大学, 55–63 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3