ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学教育創造開発機構紀要
  3. 第4号

多文化保育におけるSDQ(Strengths and Difficulties Questionnaire)の活用

http://hdl.handle.net/10424/5658
http://hdl.handle.net/10424/5658
a06fcf17-ccd7-4864-b8ea-9d0b959ca7b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiko497104.pdf kiko497104.pdf (467.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-28
タイトル
タイトル 多文化保育におけるSDQ(Strengths and Difficulties Questionnaire)の活用
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多文化保育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SDQ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ブラジル人
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Using the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) for Multicultural Childcare
言語 en
著者 二井, 紀美子

× 二井, 紀美子

WEKO 112
e-Rad 30549902
KAKEN - 研究者検索 30549902

ja 二井, 紀美子

Search repository
研究者総覧へのリンク
二井 紀美子
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/2146b719257dc193.html
著者(別言語)
Nii, Kimiko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to investigate the behavioral characteristics of foreign children in an unauthorized nursery school using the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) and to confirm the effectiveness of SDQ for multicultural childcare. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was assessed by nursery teachers and parents of 23 children aged 4–6 years, including 18 Brazilians and 5 Japanese. Based on this survey, the following points became clear. (1)The results of Brazilian parents matched less than those of Japanese parents with those of nursery teachers. (2)In the case of support required, the recognition of nursery teachers is likely to match with the result of parents. There are two types of deviation of the evaluation between the nursery teachers and Brazilian parents. In this study, SDQ functions effectively for promoting a common understanding about the state of the child between parents and the nursery teachers.
言語 en
書誌事項 ja : 愛知教育大学教育創造開発機構紀要

巻 4, p. 97-104, 発行日 2014-03-31
出版者
出版者 国立大学法人愛知教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2186-0793
書誌情報
愛知教育大学教育創造開発機構紀要. 2014, 4, p. 97-104.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12748136
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
言語 ja
主題Scheme Other
主題 STYP:保育所
著者別名
ニイ, キミコ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:23:16.768318
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3