ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学教育実践総合センター紀要
  3. 第2号

Study on the Fostering of Creativity in Technology Education ―A Consideration about the Productive Practices in "Woodworking" Area―

http://hdl.handle.net/10424/1465
http://hdl.handle.net/10424/1465
fa764e7d-68ed-4327-bfcd-ad43b862470c
名前 / ファイル ライセンス アクション
jissenkiyo2915.pdf jissenkiyo2915.pdf (93.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-26
タイトル
タイトル Study on the Fostering of Creativity in Technology Education ―A Consideration about the Productive Practices in "Woodworking" Area―
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 creativity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Technology Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Industrial Arts Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 productive practices
キーワード
主題Scheme Other
主題 Woodworking
キーワード
主題Scheme Other
主題 創造性
キーワード
主題Scheme Other
主題 技術科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 木材加工
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Miyakawa, Hidetoshi

× Miyakawa, Hidetoshi

WEKO 26
e-Rad 30181986
KAKEN - 研究者検索 30181986

Miyakawa, Hidetoshi

Search repository
Nakashima, Yasuhiro

× Nakashima, Yasuhiro

WEKO 2048

Nakashima, Yasuhiro

Search repository
Tsuzuki, Chie

× Tsuzuki, Chie

WEKO 1988

Tsuzuki, Chie

Search repository
研究者総覧へのリンク
Miyakawa, Hidetoshi
http://souran.aichi-edu.ac.jp/souran/profile.do?id=Q8ypQpCZE4&lng=ja
著者(別言語)
宮川, 秀俊
著者(別言語)
中島, 康博
著者(別言語)
都築, 千絵
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study deals with basic information for fostering creativity in Technology Education. The creativity diagnosis tests in an experimental lesson curriculum were conducted before and after the practices in "Woodworking area" at a junior high school. (1)The values of "creativity" as a whole tend to increase after productive practices though slightly. Among the three structures constituting "creativity", the structure "creative attitude" has higher values than other two structures both before and after productive practices. (2)When the components for fostering creativity are classified in accordance with their average scores, the components (A) which have high values of average scores both before and after productive practices are "memory", "divergent thinking", "self-evaluation", "observation", "persistence", "openness" and "impulsiveness", the components (B) which show almost the same values as the mean value both before and after productive practices are "cognition of problems", "expression", "planning", "information collection" and "curiosity" and the component (C) which has low values both before and after productive practices is "convergent thinking".
書誌事項 愛知教育大学教育実践総合センター紀要

巻 2, p. 9-15, 発行日 1999-03-29
出版者
出版者 愛知教育大学教育実践総合センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2597
書誌情報
愛知教育大学教育実践総合センター紀要. 1999, 2, p.9-15.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11232717
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:中学校
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:技術
著者別名
ミヤカワ, ヒデトシ
著者別名
ナカシマ, ヤスヒロ
著者別名
ツヅキ, チエ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:49:49.581239
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Miyakawa, Hidetoshi, Nakashima, Yasuhiro, Tsuzuki, Chie, 1999, Study on the Fostering of Creativity in Technology Education ―A Consideration about the Productive Practices in "Woodworking" Area―: 愛知教育大学教育実践総合センター, 9–15 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3