WEKO3
-
RootNode
アイテム
組織最小単位でのVIデザイン戦略 —— 愛知教育大学[びじゅつ科]での展開
http://hdl.handle.net/10424/6751
http://hdl.handle.net/10424/67514461c910-bd37-4166-91d9-848b07254acf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-10-04 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 組織最小単位でのVIデザイン戦略 —— 愛知教育大学[びじゅつ科]での展開 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | VI (Visual Identity) Strategy in the Minimum Unit of Entity —— Efforts at the [Department of Fine Arts], Aichi University of Education | |||||||||||||
著者 |
富山, 祥瑞
× 富山, 祥瑞
× 石川, 奈津紀
|
|||||||||||||
研究者総覧へのリンク | ||||||||||||||
富山, 祥瑞 | ||||||||||||||
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/468a77a43b47163e.html | ||||||||||||||
著者(別言語) | ||||||||||||||
著者(別言語) | Tomiyama, Shouzui | |||||||||||||
著者(別言語) | ||||||||||||||
著者(別言語) | Ishikawa, Natsuki | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 全国の国立大学は10年前の2004年に一斉に独立法人化した。それまでの永い間、私立大学と比べると国立大学は受験生対策も脆弱であった点は否めない。国立大学法人・愛知教育大学は教育学部のみの単科大学で、22の教育コースがある。筆者が所属する教員養成課程/美術選修・専攻([びじゅつ科])は、表現教育を担うコースで、学内の社会や国語などの選修・専攻と比較すると、受験生にはやや特殊なコースのように思われがちで、敬遠される傾向がある。全学レヴェルの受験生向けPR活動と並行し、[びじゅつ科]として「イメージ改革」をコース内の全教員が意識し、その「御旗」として当VI(ヴィジュアル・アイデンティティ)によるデザイン戦略を展開した。 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | In 2004, all national universities were simultaneously converted into independent corporate entities throughout Japan, 10 years ago. Compared to private universities, national universities had not taken measures for prospective students until then. Aichi University of Education has a single faculty of education including 22 Teacher Training Programs. Education of expression are taught in Fine Arts Major/Program of Teacher Training Programs ([Department of Fine Arts]), where the author belongs. Prospective students tend to avoid the Department of Fine Arts as they think fine arts is unfamiliar compared to social studies and Japanese. Promotional activities for prospective students by the university as a whole is important. Meanwhile, all faculty of the [Department of Fine Arts] formulated a design campaign using VI(Visual Identity) to "reform the image" of the Department of Art Education. | |||||||||||||
書誌事項 |
デザイン学研究作品集 巻 20, 号 1, p. 1_94-1_97, 発行日 2014 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 日本デザイン学会 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-8475 | |||||||||||||
書誌情報 | ||||||||||||||
デザイン学研究作品集. 2014, 20(1), p. 1_94-1_97 | ||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10547226 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
関係URI | ||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||
関連識別子 | http://dx.doi.org/10.11247/adrjssd.20.1_94 | |||||||||||||
関連名称 | http://dx.doi.org/10.11247/adrjssd.20.1_94 | |||||||||||||
DOI | ||||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||
関連識別子 | info:doi/10.11247/adrjssd.20.1_94 | |||||||||||||
教育系情報の種別 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||||||||||
学校種別 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | STYP:大学 | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
著者別名 | トミヤマ, ショウズイ | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
著者別名 | イシカワ, ナツキ | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | text |