WEKO3
アイテム
ステレオタイプの認知モデル
http://hdl.handle.net/10424/2320
http://hdl.handle.net/10424/23204f659a35-90b9-41ee-993b-78619a99dda5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-09-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ステレオタイプの認知モデル | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Cognitive Model of Streotyping | |||||
著者 |
池上, 知子
× 池上, 知子 |
|||||
著者(別言語) | ||||||
Ikegami, Tomoko | ||||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The present article reviews how recent developments of social cognitive study contribute the understanding and theorizing of stereotyping. It was examined how-social cognitive researchers have been challenging the three intriguing issues; (1) How is erroneous stereotype formed? (2) Why is stereotype hard to change? (3) Is it possible to control influences of stereotype? It was inferred that stereotype is in large part derived from the intrinsic tendency of human cognitive mechanisms. However, it was suggested that self-related affect might play an important role in regulating stereotypic responses. | |||||
書誌事項 |
愛知教育大学研究報告. 教育科学 巻 44, p. 169-182, 発行日 1995-02-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 愛知教育大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0587-260X | |||||
書誌情報 | ||||||
愛知教育大学研究報告, 教育科学. 1995, 44, p.169-182. | ||||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00006751 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者別名 | ||||||
イケガミ, トモコ | ||||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |