ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学教職キャリアセンター紀要
  3. 第10号

幼児期の「非」認知能力における因子構造と年齢的特徴

http://hdl.handle.net/10424/0002000701
http://hdl.handle.net/10424/0002000701
dc158621-d854-4829-95c1-a1b5ff7ac00d
名前 / ファイル ライセンス アクション
career10017024.pdf career10017024.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-15
タイトル
タイトル 幼児期の「非」認知能力における因子構造と年齢的特徴
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 非認知能力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 幼児期
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 発達的特徴
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 因子構造
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多母集団の同時分析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Factor Structure and Age Characteristics of “Non”-cognitive Skills in Early Childhood
言語 en
著者 鈴木, 裕子

× 鈴木, 裕子

WEKO 206
e-Rad_Researcher 40300214

ja 鈴木, 裕子

Search repository
研究者総覧へのリンク
鈴木 裕子
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/2f9d38c53a5d6862.html
著者(別言語)
SUZUKI, Yuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focused on physical play in earlychildhood as a means of embodying the "non" of non-cognitive skills from the perspective of age differences and development at ages3, 4, and5. The OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) and other organizations have reported that the development of noncognitive skills is influenced by the quality of childcare and play. However, there is little evidence regarding the determinants in the development process of such skills, or the mechanisms that lead to their acquisition; moreover, there are no materials contributing to educational interventions. The ambiguity of “non” inresearch and practice, where “non” is considered a generic term for unquantifiable skills has resulted in conceptual overlap and semantic vacuums. First, items considered to be “non” cognitive skills were compiled and selected. Then, a questionnaire survey was conducted among 1,724 randomly selected young children with proxy ratings by 862 teachers of kindergarten and day nursery. Third, an exploratory factor analysis and a covariance structure analysis for its validation, followed by multiple group structural equation modeling, were conducted. The results revealed the factor structure of “non” cognitive skills of physical play, which was extracted as 23 items and 4 factors, each given its own name. Multiple simultaneous analyses explained the commonality and heterogeneity of “non” by age. These results that determinants of “non” cognitive development exist in early childhood.
言語 ja
bibliographic_information ja : 愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

巻 10, p. 17-24, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 愛知教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2423-8929
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2424-0605
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12747406
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
スズキ, ユウコ
item_3_description_27
内容記述タイプ Other
内容記述 text
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-15 00:59:43.258872
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3