ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 教科開発学論集
  3. 第4号

個別対応による教師養成支援システムの構築を目指して

http://hdl.handle.net/10424/6621
http://hdl.handle.net/10424/6621
6d85f998-91c1-4536-8dc2-b5090989f955
名前 / ファイル ライセンス アクション
kaihatsu4169176.pdf kaihatsu4169176.pdf (3.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-05-13
タイトル
タイトル 個別対応による教師養成支援システムの構築を目指して
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員研修
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 訪問アドバイザー
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業力向上
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 研修プログラム
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher trainer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher education support system
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Building a Teacher Education Support System Based on Individual Response
言語 en
著者 渡辺, 芳朗

× 渡辺, 芳朗

WEKO 2510

ja 渡辺, 芳朗

Search repository
稲葉, みどり

× 稲葉, みどり

WEKO 81
e-Rad 50273298
KAKEN - 研究者検索 50273298

ja 稲葉, みどり

Search repository
研究者総覧へのリンク
稲葉 みどり
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/4f7b6601c830908f.html
著者(別言語)
Watanabe, Yoshiro
著者(別言語)
Inaba, Midori
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では、英語教育に関する実態調査により、中学校の英語教員が抱えている問題点を明らかにした上で、それらの問題に対応するために、「教材研究プログラム」「人間関係構築プログラム」「授業力向上プログラム」の3種類の研修プログラムを作成した。プログラムを参考に、Teacher Trainerである訪問アドバイザーが英語教員の授業を参観し、1人ひとりに応じた教員研修を行った。研修による変容をねらいとして、指導を受けた英語教員に対して、事後調査を行い、個別研修の効果を検証した。それにより、グローバル時代の「個別対応による教師養成支援システム」の構築に取り組んだ。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study it to develop a teacher-education support system based on individual response via the following procedures. The issues that junior high school English teachers grapple with were first brought to light by a survey about the conditions of English education. Second, to correspond to these problems, three types of training programs were created: “instructional materials research”, “building human relations” and “towards a better class.” Third, a visiting adviser referred to as the “teacher trainer” visited the class of the English instructors and conducted one-on-one service training by making reference to the programs above. Fourth, post-training questionnaires were given to the English teachers who had received instruction, to investigate the effects of their individual training. The aim was to determine if or how much the teachers had been affected by the training. The implications of these implementations will be used for constructing a more effective teacher education support system which is based on individual response.
言語 en
書誌事項 ja : 教科開発学論集

巻 4, p. 169-176, 発行日 2016-03-31
出版者
出版者 愛知教育大学大学院・静岡大学大学院教育学研究科 共同教科開発学専攻
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-7327
書誌情報
教科開発学論集. 2016, 4, p. 169-176.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1262681X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12912422
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
言語 ja
主題Scheme Other
主題 STYP:中学校
教科・領域
言語 ja
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
著者別名
ワタナベ, ヨシロウ
著者別名
イナバ, ミドリ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:17:34.387930
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3