ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学外発行分)
  2. 国内雑誌

テスト結果返却後の時間とその処置に関する比較研究

http://hdl.handle.net/10424/1527
http://hdl.handle.net/10424/1527
96332644-cdb1-4bf0-a2c6-539ad7f7c913
名前 / ファイル ライセンス アクション
110001897447.pdf 110001897447.pdf (705.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2009-04-06
タイトル
タイトル テスト結果返却後の時間とその処置に関する比較研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 PFI
キーワード
主題Scheme Other
主題 school learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching type
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher's paced learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 subject's paced learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル The Effects of Postfeedback Interval (PFI) and its Method of Management at Test Situation
著者 中野, 靖彦

× 中野, 靖彦

中野, 靖彦

Search repository
著者(別言語)
著者(別言語) Nakano, Yasuhiko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research was to examine the possibility of postfeedback interval, and the method of management that might affect the children's performance in a school learning situation. In experiment I, using a booklet, 199 fourth-grade students participating, five conditions were arranged. The results showed that in Cond. I & II which were seconding to the teacher's paced learning, the students performed better than in Con. Ill, IV (subject's paced) & Control. In experiment II, 82 subjects participated in this research over a four-day period. Everyday, after the teaching session, each was given a short test. Subjects in the teaching type A were able to correct and elaborate their responses in PFI established before the teaching lesson, while in teaching type B no interval was given. The results indicated superiority of teaching in type A over type B.
書誌事項 教育心理学研究

巻 34, 号 3, p. 204-210, 発行日 1986-09-30
出版者
出版者 日本教育心理学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0021-5015
書誌情報
教育心理学研究. 1986, 34(3), p. 204-210.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 Copyright: 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関係URI
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897447/
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897447/
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897447/
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897447/
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
著者別名
著者別名 ナカノ, ヤスヒコ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 17:45:25.210831
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3