@inproceedings{oai:aue.repo.nii.ac.jp:00005807, author = {竹田, 尚彦 and 佐合, 尚子 and 高橋, 岳之 and 多鹿, 秀継}, book = {火の国情報シンポジウム 2002 発表論文集}, month = {}, note = {text, 愛知教育大学では平成12年度から,全入学生に対してコンピュータリテラシの教育を実施するために,「情報教育入門」を開講している.学生はノートPCを持参し,専用の演習室で受講する.本報告では,このカリキュラムとその成果について述べる.次に,学生の理解の様子を観察すると,この講義だけで十分な情報活用能力を身に付けることは難しいことが分った.そこで関連知識を整理してWeb化することにより様々な情報提供を行うとともに,支援体制を整えた., Aichi University of Education opened a subject of "An Introduction to Information Education" to educate a computer literacy to all freshmen since 2000. Every student brings Mobile PC and takes lecture. This report describes a curriculum and its result. Next, when we observed the situation of students' understanding, it turns out that it is difficult to learn information practical use capability sufficient at just this lecture. Then, we installed a Web site that offer various information by arranging related knowledge, and prepared support organizations.}, pages = {99--106}, publisher = {情報処理学会九州支部}, title = {「情報教育入門」における教材の電子化と学習者の支援}, year = {2002} }