ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 教科開発学論集
  3. 第6号

教職キャリア形成における教職大学院の役割に関する研究-教員養成高度化における現職派遣の意義を踏まえて-

http://hdl.handle.net/10424/00007822
http://hdl.handle.net/10424/00007822
0e55f6c9-ef5a-4df3-8632-6531f0890f65
名前 / ファイル ライセンス アクション
kaihatsu619.pdf kaihatsu619.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-28
タイトル
タイトル 教職キャリア形成における教職大学院の役割に関する研究-教員養成高度化における現職派遣の意義を踏まえて-
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教職大学院
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教職キャリア形成
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 職能成長
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成の高度化
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 共同教科開発学専攻
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 共同博士課程
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Professional School for Teacher Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher’s Career Formation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Professional Development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Advanced Teacher Training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cooperative Doctorial Course
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Research on the Role of Professional School for Teacher Education in Teacher’s Career Formation :Based on the Significance of In-service Training for Advanced Teacher Training
言語 en
著者 山﨑, 保寿

× 山﨑, 保寿

WEKO 73937

ja 山﨑, 保寿

Search repository
著者(別言語)
Yamazaki, Yasutoshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 教員養成の高度化の動向を踏まえて、今後の教員養成・研修に対する教職支援システムの在り方について、質問紙調査の結果に基づいて考察した。(1)教職キャリア形成の観点から、「教育の歴史や思想等の基礎理論」は、管理職がリーダーシップを発揮するための基礎的内容として重要である。この項目の平均点は、全項目の中では最も低かったが、職位が上がるほど平均点が上がるという結果であった。(2)共同博士課程への期待については、理論や専門性とともに学校現場に役立つ技術等の研究を望む意見、研究力とともに倫理観や人間性の涵養を望む意見が多いことが明らかになった。(3)養成・研修に対する教職支援システムの構築に関する意見では、大学(院)派遣を経験した管理職は、大学院への派遣研修のタイプを選択している割合が他より有意に多いという結果であった。これは、大学(院)派遣経験者が、管理職自身の経験から大学(院)派遣の有効性を認め、肯定的に捉えていることを意味している。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, based on the results of the questionnaire survey, the trend of teacher training was considered. The following points were clarified as the conclusion. (1) Although the average point of the "basic theory of educational history and thought" which is the basis of teaching culture is lower in the whole, it differs greatly between general teachers in the 50's and the principals. The higher the position, the higher the average point of this item, whereas the higher the age the lower the average point was. From the viewpoint of teaching career formation, the content of this item is important for leadership and supervising the organization. (2) As for the expectation for the cooperative doctoral course, it was found that there are many opinions that desire to cultivate ethics and humanity. (3) On the construction of the support system for in-service training, with regard to managerial staff who experienced dispatching a university/graduate school, it was a result that the ratio of selecting dispatching type was significantly higher than the others. This means the experience of studying in a university/graduate school is significant for teacher’s career formation.
言語 en
書誌事項 ja : 教科開発学論集

巻 6, p. 1-9, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 愛知教育大学大学院・静岡大学大学院教育学研究科共同教科開発学専攻(後期3年博士課程)
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-7327
書誌情報
教科開発学論集. 2018, 6, p. 1-9.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1262681X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12912422
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
ヤマザキ, ヤストシ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 17:09:41.621739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3