WEKO3
アイテム
保育所における1-2歳児の「拒否・要求・調整」行為を身体表現として描き出す試み
http://hdl.handle.net/10424/5927
http://hdl.handle.net/10424/5927823fa82b-7e41-4d96-b0de-c67fd916cf2d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育所における1-2歳児の「拒否・要求・調整」行為を身体表現として描き出す試み | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 乳児保育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Infant Day Care | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Physical Expression of "Refusing, Demanding, and Coordinating" Actions of 1- to 2-Year-Old Day Nursery Children | |||||
著者 |
名和, 孝浩
× 名和, 孝浩× 田村, 佳世× 鈴木, 裕子 |
|||||
研究者総覧へのリンク | ||||||
鈴木, 裕子 | ||||||
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/2f9d38c53a5d6862.html | ||||||
著者(別言語) | ||||||
Nawa, Takahiro | ||||||
著者(別言語) | ||||||
Tamura, Kayo | ||||||
著者(別言語) | ||||||
Suzuki, Yuko | ||||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we examined the characteristics of the "refusing, demanding, and coordinating" actions of 1 to 2-year-old day nursery children as physical expressions, and developed criteria to be used for such an analysis. We first implemented an observational survey that focused on scenes in which 1- to 2-year-olds (13 subjects) refused nursery workers' requests. The results revealed a strong tendency for "refusing" actions to be expressed with movements, but no words, and for these actions to be part of a series "refusing, demanding, and coordinating" series. The results also suggested that the analysis of such movements based on the four elements, energy, time, space, and body form, might be possible. The perspectives and criteria for each of these elements were examined before use in observational case studies. This study confirmed the efficacy of analyzing the target children's movements using these perspectives and established that these movements are expressions of internal intention. | |||||
書誌事項 |
愛知教育大学研究報告. 教育科学編 巻 64, p. 11-19, 発行日 2015-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 愛知教育大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-5142 | |||||
書誌情報 | ||||||
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2015, 64, p. 11-19. | ||||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12466189 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
教育系情報の種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
学校種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STYP:保育所 | |||||
著者別名 | ||||||
ナワ, タカヒロ | ||||||
著者別名 | ||||||
タムラ, カヨ | ||||||
著者別名 | ||||||
スズキ, ユウコ | ||||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |