ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 教育科学編
  3. 第64輯

小・中学生のもったいない情動特性が環境配慮行動に及ぼす影響

http://hdl.handle.net/10424/5929
http://hdl.handle.net/10424/5929
92cbbc83-ae71-4cd9-bad2-18b21a842a93
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyo648592.pdf kenkyo648592.pdf (473.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-30
タイトル
タイトル 小・中学生のもったいない情動特性が環境配慮行動に及ぼす影響
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 環境教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 environmental education
キーワード
主題Scheme Other
主題 もったいない
キーワード
主題Scheme Other
主題 mottainai
キーワード
主題Scheme Other
主題 環境配慮行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 environmentally conscious behavior
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Influence of Mottainai Emotional Traits on Environmentally Conscious Behavior in Elementary and Junior High School Students
著者 黒川, 雅幸

× 黒川, 雅幸

WEKO 73
e-Rad 10510050
KAKEN - 研究者検索 10510050

黒川, 雅幸

Search repository
研究者総覧へのリンク
黒川, 雅幸
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/5e8a4e8a2eab444a.html
著者(別言語)
Kurokawa, Masayuki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The primary aim of this study was to reveal an influence of mottainai emotional traits on environmentally conscious behavior in elementary and junior high school students. From a pilot survey, an original instrument to measure mottainai emotional traits in children was developed. In the main study, participants were 627 fifth- and sixth-year elementary school students and 459 first- and second-year junior high school students who responded to a questionnaire. An analysis of emotional traits related to the concept of mottainai revealed a five-factor solution, based on the differences in prerequisites for occurrence. These factors were "wasting a resource", "not displaying value or worth", "missing a chance to reuse/recycle", "not collecting on an investment", and "wasting money". The factors "wasting a resource", "missing a chance to reuse/recycle", and "not displaying value or worth" positively predicted environmentally conscious behavior.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 教育科学編

巻 64, p. 85-92, 発行日 2015-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5142
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2015, 64, p. 85-92.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466189
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:小学校
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:中学校
著者別名
クロカワ, マサユキ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:27:04.585791
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3