WEKO3
アイテム
学習内容の理解における提示形式と要約作成形式の効果
http://hdl.handle.net/10424/264
http://hdl.handle.net/10424/264e40cdae6-584e-4d3f-b6fa-fa06511b41ce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-10-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習内容の理解における提示形式と要約作成形式の効果 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Effects of Forms of Presentation and Summary on the Understanding of Learning Materials | |||||
著者 |
齋藤, ひとみ
× 齋藤, ひとみ |
|||||
研究者総覧へのリンク | ||||||
齋藤, ひとみ | ||||||
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/8ebb208b0258cb3f.html | ||||||
著者(別言語) | ||||||
Saito, Hitomi | ||||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we investigated the effects of the form of presentation and the form of summarizing of learning materials on comprehension. For the forms of presentation, we used manga and explanatory text; for the forms of summarizing, we used illustration and itemization. The four conditions for the experiment were the combinations of manga and illustration, manga and itemization, explanatory text and diagram, and explanatory text and itemization. The tasks were to read and summarize the presented materials, and to take a comprehension test. Comparison of the correct response rates for the comprehension test for the experimental conditions revealed that scores were significantly lower for the manga and diagram condition than for the other conditions. | |||||
書誌事項 |
愛知教育大学研究報告. 教育科学 巻 57, p. 167-172, 発行日 2008-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 愛知教育大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0587-260X | |||||
書誌情報 | ||||||
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2008, 57, p. 167-172. | ||||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00006751 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
教育系情報の種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
著者別名 | ||||||
サイトウ, ヒトミ | ||||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |