ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 芸術・保健体育・家政・技術科学・創作編
  3. 第73輯

若手技術科教員の授業力向上を目指すためのオンラインツールの活用~働き方改革と効率性をふまえた授業づくりをめざして~

http://hdl.handle.net/10424/0002000167
http://hdl.handle.net/10424/0002000167
636d8bba-5580-49e8-9015-c95f178ad049
名前 / ファイル ライセンス アクション
kengei735863.pdf kengei735863.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-28
タイトル
タイトル 若手技術科教員の授業力向上を目指すためのオンラインツールの活用~働き方改革と効率性をふまえた授業づくりをめざして~
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Utilization of Online Tools to Improve the Teaching Skills for Young Technical Teachers: Aiming to Create Classes Based on Work Style Reform and Efficiency
言語 en
著者 本田, 裕樹

× 本田, 裕樹

ja 本田, 裕樹

Search repository
本多, 満正

× 本多, 満正

WEKO 87

ja 本多, 満正

Search repository
研究者総覧へのリンク
本多 満正
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/f5cad1e9af760b92.html
著者(別言語)
Honda, Hiroki
著者(別言語)
Honda, Mitsumasa
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 教育現場における若手教員へのOJTは重要性を増している。教員の働き方改革が求められる中,OJTについても効率的かつ効果的に進める必要がある。ベテラン教員が培ってきた教材研究や指導方法のコツを具体的に記録したり,オンラインツールであるOneNoteで共有化して相談したりすることで,若手教員が理解を深めることにつながった。さらに,動画や写真を用いたオンライン上の記録をOneNoteにリアルタイムに記録することで,学習者のつぶやきを次の授業につなげる手立てを考える等をして,直後の授業の進め方の工夫ができるようになった。授業後検討する際に,論点が整理されているので,効率良く授業についての助言指導をすることができるようになった。以上のように,そうして目標達成の向上化,及び業務の効率化という大きな成果があり,若手教員の成長につながった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 OJT for young teachers in educational settings is becoming increasingly important. While there is a need to reform the way teachers work, OJT also needs to be promoted efficiently and effectively. By specifically recording the teaching material research and teaching method tips that veteran teachers have cultivated, and by sharing and consulting on the online tool OneNote, young teachers have been able to deepen their understanding. Furthermore, by recording online records using videos and photos in OneNote in real time, you can think of ways to connect learners’ tweets to the next lesson and devise ways to proceed with the lesson immediately after. Became. Since the points to be discussed are organized when reviewing after class, I am now able to provide advice and guidance regarding the class more efficiently. As mentioned above, this has yielded great results in terms of improved goal achievement and improved operational efficiency, leading to the growth of young teachers.
言語 en
書誌事項 ja : 愛知教育大学研究報告. 芸術・保健体育・家政・技術科学・創作編

巻 73, p. 58-63, 発行日 2024-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1884-5150
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466178
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
ホンダ, ヒロキ
著者別名
ホンダ, ミツマサ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-28 05:40:47.645484
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3