ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 自然科学編
  3. 第74輯

A Comparative Study of the Implementation of Organic Chemistry Programs in Science High Schools of Japan and the Philippines

http://hdl.handle.net/10424/0002000580
http://hdl.handle.net/10424/0002000580
14839665-8f4a-4851-a794-057e4baf1686
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenshi742732.pdf kenshi742732.pdf (596.0 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-26
タイトル
タイトル A Comparative Study of the Implementation of Organic Chemistry Programs in Science High Schools of Japan and the Philippines
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 TILWANI, Rohit

× TILWANI, Rohit

en TILWANI, Rohit

Search repository
SHINYA, Makoto

× SHINYA, Makoto

en SHINYA, Makoto

Search repository
NAKANO, Hirofumi

× NAKANO, Hirofumi

WEKO 235
e-Rad_Researcher 50242897

en NAKANO, Hirofumi

Search repository
研究者総覧へのリンク
中野 博文
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/668ab016956d7269.html
著者(別言語)
ティルワニ, ロヒ
著者(別言語)
新家, 誠
著者(別言語)
中野, 博文
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The implementation of organic chemistry program in the premiere science high schools of Japan and Philippines was examined. The topics’ scope and sequence were based on the nature of organic compounds in Japan, while based on organic reactions in the Philippines. Assessments given to students were comparable for both countries. Students of organic chemistry from Japan and Philippines have different attitude toward self-regulation specifically on memory strategies, goal-setting, self-evaluation, seeking assistance and learning responsibilities. On the other hand, the same attitude is shared by the two countries in terms of environmental structuring and organizing abilities. The Philippines prioritized the development of subject matter expertise, whereas Japan emphasized teaching methods. The required facilities, feedback mechanisms and academic interventions in the program implementation are nearly the same for both countries.
言語 en
bibliographic_information ja : 愛知教育大学研究報告. 自然科学編

巻 74, p. 27-32, 発行日 2025-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1884-5169
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466167
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
シンヤ, マコト
著者別名
ナカノ, ヒロフミ
item_3_description_27
内容記述タイプ Other
内容記述 text
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-26 00:19:33.108630
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3