ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学教育実践総合センター紀要
  3. 第8号

Technology Education: Twenty-five years of progress

http://hdl.handle.net/10424/1464
http://hdl.handle.net/10424/1464
3950dd91-1904-458d-8de1-df442202b04c
名前 / ファイル ライセンス アクション
jissenkiyo8197205.pdf jissenkiyo8197205.pdf (217.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-26
タイトル
タイトル Technology Education: Twenty-five years of progress
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Technology Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Educational Change
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curriculum Organization
キーワード
主題Scheme Other
主題 Elementary Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Junior High School Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 High School Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 USA
キーワード
主題Scheme Other
主題 技術科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 米国
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Miranda, Michael A. De

× Miranda, Michael A. De

WEKO 1948

Miranda, Michael A. De

Search repository
Miyakawa, Hidetoshi

× Miyakawa, Hidetoshi

WEKO 26
e-Rad 30181986
KAKEN - 研究者検索 30181986

Miyakawa, Hidetoshi

Search repository
研究者総覧へのリンク
Miyakawa, Hidetoshi
http://souran.aichi-edu.ac.jp/souran/profile.do?id=Q8ypQpCZE4&lng=ja
著者(別言語)
宮川, 秀俊
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The past 25 years has brought significant changes in the field of technology education. Contributing to these changes has been the evolution of a curriculum from the early days of industrial arts that addressed human productive practice to an emerging contemporary technological curriculum shaped by the exponential growth of technology and its impact on the extension of human capabilities, society, and the environment. The recent literature that focuses on the exponential growth of technology and its impact on the extension of human capabilities has a relatively brief history. Therefore, it is the interpretive historical evolution of technology education and the philosophical interpretation of the pervasiveness of technology in American society that have combine to constitute the diverse images of the role technology education has been called upon to play in American schools. The progress towards shifting from an industrial arts focus, to building and educating a technologically literate society as its outcome has shaped the progress of technology education in American schools. This manuscript helps to describe and contextualize the evolution of technology education. From the formative pre-1999 years marked by a standards development effort designed to identify the content for the study of technology, through the progress and organization of curriculum delivery models at the elementary, middle/junior high school, and high school. The general path and development of an articulated curriculum for the field of technology education is illustrated and discussed.
書誌事項 愛知教育大学教育実践総合センター紀要

巻 8, p. 197-205, 発行日 2005-02-28
出版者
出版者 愛知教育大学教育実践総合センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2597
書誌情報
愛知教育大学教育実践総合センター紀要. 2005, 8, p.197-205.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11232717
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:技術
著者別名
ミヤカワ, ヒデトシ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:49:57.796651
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3