ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学教育実践総合センター紀要
  3. 第6号

Learning Style and Problem Solving in Technology Education (II)

http://hdl.handle.net/10424/1458
http://hdl.handle.net/10424/1458
0044428c-3ee8-46fa-a9c9-7e803439fe13
名前 / ファイル ライセンス アクション
jissenkiyo6171179.pdf jissenkiyo6171179.pdf (146.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-26
タイトル
タイトル Learning Style and Problem Solving in Technology Education (II)
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning Style
キーワード
主題Scheme Other
主題 Problem Solving
キーワード
主題Scheme Other
主題 Technology Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習スタイル
キーワード
主題Scheme Other
主題 問題解決
キーワード
主題Scheme Other
主題 技術科教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Miyakawa, Hidetoshi

× Miyakawa, Hidetoshi

WEKO 26
e-Rad 30181986
KAKEN - 研究者検索 30181986

Miyakawa, Hidetoshi

Search repository
Asakawa, Masaki

× Asakawa, Masaki

WEKO 1987

Asakawa, Masaki

Search repository
Tsuzuki, Chie

× Tsuzuki, Chie

WEKO 1988

Tsuzuki, Chie

Search repository
研究者総覧へのリンク
Miyakawa, Hidetoshi
http://souran.aichi-edu.ac.jp/souran/profile.do?id=Q8ypQpCZE4&lng=ja
著者(別言語)
宮川, 秀俊
著者(別言語)
浅川, 昌紀
著者(別言語)
都築, 千絵
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study examines the problems that occur to the students and their concrete solutions in Technology Education to clarify how students' learning styles would affect their problem solving behaviors. After the class of "Machines" area was taught to the third year students at a junior high school, both the problems that occurred to them and the specific solutions were studied according to the students' learning styles. As a result, it is found that students with each learning style shows the differences in the specific solutions they took. The students with "Versatile and Deep Holist Type" applied solutions of "Enhancing awareness" more than the students with other two types as it was shown in the units of "Leg Production" and "Modification". On the other hand, the students with "Deep Serialist Type" were found that they didn't utilize solutions of "Modeling" as much as other students with other two types. This finding confirms that the "Deep Serialist Type" students have field-independent characteristic.
書誌事項 愛知教育大学教育実践総合センター紀要

巻 6, p. 171-179, 発行日 2003-03-29
出版者
出版者 愛知教育大学教育実践総合センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2597
書誌情報
愛知教育大学教育実践総合センター紀要. 2003, 6, p.171-179.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11232717
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:中学校
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:技術
学年
主題Scheme Other
主題 SGRD:中3
著者別名
ミヤカワ, ヒデトシ
著者別名
アサカワ, マサキ
著者別名
ツヅキ, チエ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:49:55.670625
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3