ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 教養と教育 : 共通教育科目研究交流誌(共通科目研究交流誌)
  3. 創刊号

英語複合名詞の指導 ―メトニミー現象の分析を通して―

http://hdl.handle.net/10424/4694
http://hdl.handle.net/10424/4694
604203e9-9bcd-4f2b-905b-aa0c9f84e65b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyo1157166.pdf kyoyo1157166.pdf (770.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-07
タイトル
タイトル 英語複合名詞の指導 ―メトニミー現象の分析を通して―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 複合名詞
キーワード
主題Scheme Other
主題 外心複合名詞
キーワード
主題Scheme Other
主題 メトニミー
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Teaching English compound nouns ―through the analysis of metonymic phenomena―
著者 山本, 幸一

× 山本, 幸一

WEKO 2019

山本, 幸一

Search repository
著者(別言語)
Yamamoto, Koichi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Compared to Compound Nouns like "bedroom" and "bluebird", Compound Nouns such as "highwayman", "pickpocket" and "scapegoat" are not easy for English learners to acquire, because of the difficulty in predicting the value of their composite whole from the values of their component parts. In this respect, Compound Nouns seem to exemplify encyclopedic semantics proposed by Langacker (1987:154-158), which argues that linguistic expressions are not meaningful in and of themselves, but only through the access they afford to various stores of knowledge that allow language users to make sense of them.  Cognitive Grammar refers to our cognitive ability to invoke a conceived entity for the purpose of establishing mental contact with another as "Reference-Point Ability." Making reference to this ability it attempts to explain the mechanism of metonymy, one of the figures of speech. This paper analyzes the metonymic phenomena in English Compound Nouns through diagramming them and considers its suggestions to the teaching of English Compound Nouns.
書誌事項 教養と教育

巻 1, p. 157-166, 発行日 2001-03-31
出版者
出版者 愛知教育大学
書誌情報
教養と教育. 2001, 創刊号, p. 157-166.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11942585
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
ヤマモト, コウイチ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:03:10.971669
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3