WEKO3
アイテム
フィードバック情報提示後の時間が子どもと大人の学習に及ぼす効果
http://hdl.handle.net/10424/1529
http://hdl.handle.net/10424/15293ef5053b-89b4-4a01-9eb4-60a24608f316
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-04-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | フィードバック情報提示後の時間が子どもと大人の学習に及ぼす効果 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | PFI | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | concept identification | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | error response | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | correct response | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | feedback information | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | Developmental Study about Effects of Post-Feedback Interval on Concept Identification | |||||||
著者 |
中野, 靖彦
× 中野, 靖彦
|
|||||||
著者(別言語) | ||||||||
著者(別言語) | Nakano, Yasuhiko | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study examined whether a post-feedback interval varied after an error and correct trials, and determined whether PFI affected subject's performance on concept identification tasks. In experiment I, subjects were given the opportunity to pace themselves, and subjects at Cond. II were also given PFI after responses. On the other hand, subjects at Cond. I were immediately given another stimulus after feedback information. The results obtained were as follows: As the amount of task complexity increased, PFI after an error response lengthened, since more complicated information processing was required after a wrong response. The purpose of experiment II was to examine whether PFI affected children's performance. 88 subjects made of kindergarten children, second and fifth graders, participated in this experiment. Results indicated that most of the fifth graders given PFI achieved a learning criterion, thus reducing errors and trials. | |||||||
書誌事項 |
教育心理学研究 巻 33, 号 4, p. 287-294, 発行日 1985-12-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0021-5015 | |||||||
書誌情報 | ||||||||
教育心理学研究. 1985, 33(4), p. 287-294. | ||||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | Copyright: 日本教育心理学会 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
関係URI | ||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/ | |||||||
関連名称 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/ | |||||||
異版である | ||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||
識別子タイプ | URI | |||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/ | |||||||
関連名称 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/ | |||||||
教育系情報の種別 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||||
著者別名 | ||||||||
著者別名 | ナカノ, ヤスヒコ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | text |