ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学外発行分)
  2. 国内雑誌

フィードバック情報提示後の時間が子どもと大人の学習に及ぼす効果

http://hdl.handle.net/10424/1529
http://hdl.handle.net/10424/1529
3ef5053b-89b4-4a01-9eb4-60a24608f316
名前 / ファイル ライセンス アクション
110001892560.pdf 110001892560.pdf (687.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2009-04-06
タイトル
タイトル フィードバック情報提示後の時間が子どもと大人の学習に及ぼす効果
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 PFI
キーワード
主題Scheme Other
主題 concept identification
キーワード
主題Scheme Other
主題 error response
キーワード
主題Scheme Other
主題 correct response
キーワード
主題Scheme Other
主題 feedback information
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Developmental Study about Effects of Post-Feedback Interval on Concept Identification
著者 中野, 靖彦

× 中野, 靖彦

中野, 靖彦

Search repository
著者(別言語)
著者(別言語) Nakano, Yasuhiko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined whether a post-feedback interval varied after an error and correct trials, and determined whether PFI affected subject's performance on concept identification tasks. In experiment I, subjects were given the opportunity to pace themselves, and subjects at Cond. II were also given PFI after responses. On the other hand, subjects at Cond. I were immediately given another stimulus after feedback information. The results obtained were as follows: As the amount of task complexity increased, PFI after an error response lengthened, since more complicated information processing was required after a wrong response. The purpose of experiment II was to examine whether PFI affected children's performance. 88 subjects made of kindergarten children, second and fifth graders, participated in this experiment. Results indicated that most of the fifth graders given PFI achieved a learning criterion, thus reducing errors and trials.
書誌事項 教育心理学研究

巻 33, 号 4, p. 287-294, 発行日 1985-12-30
出版者
出版者 日本教育心理学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0021-5015
書誌情報
教育心理学研究. 1985, 33(4), p. 287-294.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 Copyright: 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関係URI
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/
関連名称 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892560/
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
著者別名
著者別名 ナカノ, ヤスヒコ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 17:45:22.050581
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3