ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学外発行分)
  2. 国内雑誌

A Comparative Study on the Curriculum for Technology Teachers in Japan and Paraguay

http://hdl.handle.net/10424/4234
http://hdl.handle.net/10424/4234
d3eea634-bbee-4e51-ba5f-1e31b214c7ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
miyakawah001.pdf miyakawah001.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2011-11-14
タイトル
タイトル A Comparative Study on the Curriculum for Technology Teachers in Japan and Paraguay
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 Miyakawa, Hidetoshi

× Miyakawa, Hidetoshi

Miyakawa, Hidetoshi

Search repository
Ramon, Anibal Iriarte Casco

× Ramon, Anibal Iriarte Casco

Ramon, Anibal Iriarte Casco

Search repository
研究者総覧へのリンク
Miyakawa, Hidetoshi
http://souran.aichi-edu.ac.jp/souran/profile.do?id=RTBWCXG4&lng=ja
著者(別言語)
著者(別言語) 宮川, 秀俊
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study reports the results of a comparative analysis performed on technology teacher curricula implemented in specialized institutions from Japan and Paraguay. Documentary research and interviews with key informants were selected as data collection measures and a qualitative version of the four step procedure developed by George Z. F. Bereday: (including description, interpretation, juxtaposition and comparison of research data) was applied as organizing framework. Results reveal common problems facing the training of technology teachers: the lack of specialized instructors, the broad diversity of contents, the costly infrastructure, the low rate of female students and the low status of the field as compared to other curricular areas. Contextual differences in social, historical, cultural and psychological conditions were found to influence structural features of the training; while a set of corresponding principles were identified directing formative efforts. Findings are expected to strengthen collaborative efforts to improve technology teacher preparation programs from a cross-cultural perspective.
書誌事項 International journal of curriculum development and practice

巻 9, 号 1, p. 1-14, 発行日 2007-03
出版者
出版者 日本教科教育学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-4808
書誌情報
International journal of curriculum development and practice. 2007, 9(1), p. 1-14.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11468859
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:技術
著者別名
著者別名 ミヤカワ, ヒデトシ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:48:49.450622
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3