ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学外発行分)
  2. 国内雑誌

運動学習研究の課題 ―運動学習理論の変遷と理論モデルの考え方―

http://hdl.handle.net/10424/6231
http://hdl.handle.net/10424/6231
1501846e-1b06-4676-835d-6f6f5ae6a717
名前 / ファイル ライセンス アクション
Tsutsuis009.pdf Tsutsuis009.pdf (4.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-10-23
タイトル
タイトル 運動学習研究の課題 ―運動学習理論の変遷と理論モデルの考え方―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 motor learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 parameter learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 program learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 coordination learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 adaptive control
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル An Issue in Motor Learning Studies: Changes in Motor Learning Theories and an Idea of Theoretical Model
著者 筒井, 清次郎

× 筒井, 清次郎

筒井, 清次郎

Search repository
著者(別言語)
著者(別言語) Tsutsui, Seijiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Changes of motor learning theories and hypotheses, which were classical learning theories, schema theory, practice variability hypothesis, contextual interference effect, and coordination learning, were reviewed and motor learning studies were classified into three stages after an unsatisfactory feeling with motor learning theories was suggested. Three stages of motor learning were parameter learning, in which learners only need to acquire a set of most suitable parameters adjusted into already acquired motor program, program learning, in which learners have to acquire a new motor program in order to perform a task, and coordination learning, in which learners have to acquire both decreases of variability in parameters and compensatory relationship between the parameters. Further, the necessity to examine adaptive control process in motor learning was suggested. Finally the meaning that human beings acquire new motor skills was describes from their desire for optimal complication according to author private perspective, in which both intellectual curiosity and perceived competence were regarded as mportant.
書誌事項 スポーツ心理学研究

巻 27, 号 1, p. 19-29, 発行日 2000
出版者
出版者 日本スポーツ心理学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-7014
書誌情報
スポーツ心理学研究. 2000, 27(1), p. 19-29.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00338194
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
著者別名 ツツイ, セイジロウ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 17:13:10.376545
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3