WEKO3
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Der Gebrauch des Präteritums in der luxemburgischen Schriftsprache: Eine Untersuchung über den Verben goen, kommen, soen, froen und denken
http://hdl.handle.net/10424/7013
http://hdl.handle.net/10424/70130c67c36b-e8d0-4498-925f-0a7df49d9152
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kenjin66920.pdf (161.2 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Der Gebrauch des Präteritums in der luxemburgischen Schriftsprache: Eine Untersuchung über den Verben goen, kommen, soen, froen und denken | |||||
言語 | ||||||
言語 | deu | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Luxemburgisch | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Präteritum | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Tamura, Kenichi
× Tamura, Kenichi |
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著者(別言語) | ||||||
値 | 田村, 建一 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In present-day Luxembourgish, only eighteen basic verbs retain the preterit form. In all other verbs the perfect form has replaced the preterit form for past reference. Among the eighteen basic verbs, ten verbs almost always take the preterit form in referring to a past phenomenon, while the remaining eight verbs take either the preterit or the perfect form with no apparent semantic distinction. This article focuses on the usage of five of these eight verbs in the preterit form in contemporary Luxembourgish literature, specifically in children’s literature. The verbs under investigation are goen (go), kommen (come), soen (say), froen (ask) and denken (think). The main findings of the research are as follows: The preterit of kommen and soen is used quite frequently, while that of goen, froen and denken is only rarely used by the majority of authors. This research results may indicate the actual situation in everyday spoken language. Another possibility is that the use of the preterit has been standardized in written Luxembourgish. | |||||
書誌事項 |
愛知教育大学研究報告. 人文・社会科学編 巻 66, p. 9-20, 発行日 2017-03-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 愛知教育大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-5177 | |||||
書誌情報 | ||||||
値 | 愛知教育大学研究報告, 人文・社会科学編. 2017, 66, p. 9-20. | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12466134 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者別名 | ||||||
値 | タムラ, ケンイチ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |