ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 教育科学編
  3. 第66輯

高校生の公民科現代社会における学習動機が公民的態度の獲得に与える影響

http://hdl.handle.net/10424/7073
http://hdl.handle.net/10424/7073
efb262cc-0177-4835-b778-66636b986786
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyo66107115.pdf kenkyo66107115.pdf (469.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-22
タイトル
タイトル 高校生の公民科現代社会における学習動機が公民的態度の獲得に与える影響
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習動機
キーワード
主題Scheme Other
主題 公民的態度
キーワード
主題Scheme Other
主題 高校生
キーワード
主題Scheme Other
主題 現代社会
キーワード
主題Scheme Other
主題 leaning motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 civic atitude
キーワード
主題Scheme Other
主題 high school students
キーワード
主題Scheme Other
主題 contemporary school studies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Influence of Learning Motivation for Contemporary Social Studies among High School Students for Acquiring the Necessary Civic Attitude
著者 山本, 和弘

× 山本, 和弘

WEKO 4990

山本, 和弘

Search repository
藤木, 大介

× 藤木, 大介

WEKO 11
e-Rad 60403599
KAKEN - 研究者検索 60403599

藤木, 大介

Search repository
著者(別言語)
Yamamoto, Kazuhiro
著者(別言語)
Fujiki, Daisuke
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Civics is a high school subject that seeks to impart the necessary attitude and ability to participate in society. To examine the method of teaching that suits the subject purpose, this study examined what types of learning motivation most influenced the students who acquired the appropriate civic attitude through a civics course-contemporary social studies. With the participation of 211 high school students, this study measured learning motivation and civic attitude through a questionnaire. The results indicated that students who enrolled in the course with the motivation to apply their knowledge in their lives acquired a better civic attitude than those with other learning motivations. Furthermore, the more interesting the students found contemporary social studies, the better civic attitude they acquired. On the basis of these results, this study validated the teaching method that motivated students to learn contemporary social studies by using familiar or current topics as materials and by instilling the expectation of participating in society through, for example, voting behavior.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 教育科学編

巻 66, p. 107-115, 発行日 2017-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5142
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2017, 66, p. 107-115.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466189
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:高等学校
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:現代社会
著者別名
ヤマモト, カズヒロ
著者別名
フジキ, ダイスケ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 17:22:09.710859
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3