WEKO3
アイテム
家庭科教員養成における教科に関する科目の問題-1998年家庭科教員対象調査から-
http://hdl.handle.net/10424/00007832
http://hdl.handle.net/10424/00007832f2992492-d61e-4831-9e27-45f4d720580d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 家庭科教員養成における教科に関する科目の問題-1998年家庭科教員対象調査から- | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 家庭科 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員養成 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教科に関する科目 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Home Economics education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teacher Training | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Subjects related to the field of specialization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Issues of Home Economics Education in Teacher Training Course of Home Economics -Analysis of the Home Economics Teachers survey in 1998- | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
室, 雅子
× 室, 雅子 |
|||||
著者(別言語) | ||||||
Muro, Masako | ||||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究では、教員免許取得教科に関する科目の最低修得単位数が半減される前に大学で家庭科免許を取得した、中高家庭科教員対象の1998年調査において、大学での免許取得のために履修した項目、もっと学習したい項目、および高等学校の家庭生活内容で教えにくいと思っている項目とその理由について明らかにした。その結果、免許取得学部(学科)により学習した内容や程度がかなり異なっており、学習の偏りやもっと学習したい内容にも違いが見られることが明らかとなった。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study clarified the actual situation of home economics teacher training courses in universities with research from 1998 on junior high school / high school teachers who studied before the minimum number of credits needed for acquiring a teacher’s license decreased by half throughout universities.The participants in the survey were asked what kind of subject modules they took in order to acquire their teacher’s license at university, they wanted to learn more, and they expressed difficulties teaching at their current schools. As a result, the survey revealed that the content they studied at university and the extent of course variation depended on the department they graduated from. Also, they differed in the kind of course specialization they wanted to learn more about. | |||||
言語 | en | |||||
書誌事項 |
ja : 教科開発学論集 巻 6, p. 127-140, 発行日 2018-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 愛知教育大学大学院・静岡大学大学院教育学研究科共同教科開発学専攻(後期3年博士課程) | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2187-7327 | |||||
書誌情報 | ||||||
教科開発学論集. 2018, 6, p. 127-140. | ||||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1262681X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12912422 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者別名 | ||||||
ムロ, マサコ | ||||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text | |||||
言語 | en |