ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学教職キャリアセンター紀要
  3. 第6号

The effectiveness of instruction of formulaic sequences in EFL writing - A quantitative research in high school education-

http://hdl.handle.net/10424/00009236
http://hdl.handle.net/10424/00009236
4432821a-78b6-43cd-a76b-4cacda39fcad
名前 / ファイル ライセンス アクション
career6139144.pdf career6139144.pdf (947.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-30
タイトル
タイトル The effectiveness of instruction of formulaic sequences in EFL writing - A quantitative research in high school education-
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Formulaic sequences
キーワード
主題Scheme Other
主題 Focused instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL writing proficiency
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Shiga, Yoshimune

× Shiga, Yoshimune

WEKO 75387

Shiga, Yoshimune

Search repository
Takeuchi, Takaaki

× Takeuchi, Takaaki

WEKO 175
e-Rad 10300170
KAKEN - 研究者検索 10300170

Takeuchi, Takaaki

Search repository
研究者総覧へのリンク
建内, 高昭
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/735f4ed78f692b30.html
著者(別言語)
志賀, 功宗
著者(別言語)
建内, 高昭
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, the effectiveness of formulaic sequences on foreign language learners' writing skills was investigated. The focused instruction of formulaic sequences related to essay writing was conducted to forty first-year students in high school and their products were analyzed as to how formulaic sequences affect their writings at three different stages: pretest, posttest, and delayed post-test. The study results suggest that an explicit instructional approach to formulaic sequences in essay writing can enhance and promote foreign language learners' skills. Moreover, it is found that formulaic sequences play a role in increasing learners' writing fluency for they function as frames on which foreign language learners might rely when approaching a writing task to compose an essay.
書誌事項 愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

巻 6, p. 139-144, 発行日 2021-03-26
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2424-0605
書誌情報
愛知教育大学教職キャリアセンター紀要. 2021, 6, p.139-144.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12747406
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:高等学校
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
著者別名
シガ, ヨシムネ
著者別名
タケウチ, タカアキ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:47:15.957157
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Shiga, Yoshimune, Takeuchi, Takaaki, 2021, The effectiveness of instruction of formulaic sequences in EFL writing - A quantitative research in high school education-: 愛知教育大学, 139–144 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3