WEKO3
アイテム
The effectiveness of instruction of formulaic sequences in EFL writing - A quantitative research in high school education-
http://hdl.handle.net/10424/00009236
http://hdl.handle.net/10424/000092364432821a-78b6-43cd-a76b-4cacda39fcad
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The effectiveness of instruction of formulaic sequences in EFL writing - A quantitative research in high school education- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Formulaic sequences | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Focused instruction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL writing proficiency | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Shiga, Yoshimune
× Shiga, Yoshimune× Takeuchi, Takaaki |
|||||
研究者総覧へのリンク | ||||||
建内, 高昭 | ||||||
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/735f4ed78f692b30.html | ||||||
著者(別言語) | ||||||
志賀, 功宗 | ||||||
著者(別言語) | ||||||
建内, 高昭 | ||||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, the effectiveness of formulaic sequences on foreign language learners' writing skills was investigated. The focused instruction of formulaic sequences related to essay writing was conducted to forty first-year students in high school and their products were analyzed as to how formulaic sequences affect their writings at three different stages: pretest, posttest, and delayed post-test. The study results suggest that an explicit instructional approach to formulaic sequences in essay writing can enhance and promote foreign language learners' skills. Moreover, it is found that formulaic sequences play a role in increasing learners' writing fluency for they function as frames on which foreign language learners might rely when approaching a writing task to compose an essay. | |||||
書誌事項 |
愛知教育大学教職キャリアセンター紀要 巻 6, p. 139-144, 発行日 2021-03-26 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 愛知教育大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2424-0605 | |||||
書誌情報 | ||||||
愛知教育大学教職キャリアセンター紀要. 2021, 6, p.139-144. | ||||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12747406 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
教育系情報の種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
学校種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STYP:高等学校 | |||||
教科・領域 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SSUB:英語 | |||||
著者別名 | ||||||
シガ, ヨシムネ | ||||||
著者別名 | ||||||
タケウチ, タカアキ | ||||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |