WEKO3
アイテム
幼児間で用いられる強い身体接触がもつ意味
http://hdl.handle.net/10424/00009333
http://hdl.handle.net/10424/000093337b25f741-d1b4-4a91-ad7a-747982b7f7fa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児間で用いられる強い身体接触がもつ意味 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 強い身体接触 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 相互行為 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | young children | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | strong and close body contacts | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interaction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Implications of Strong and Close Body Contacts among Young Children | |||||
著者 |
渡邉, 拓真
× 渡邉, 拓真× 鈴木, 裕子 |
|||||
研究者総覧へのリンク | ||||||
表示名 | 鈴木, 裕子 | |||||
URL | https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/2f9d38c53a5d6862.html | |||||
著者(別言語) | ||||||
値 | Watanabe, Takuma | |||||
著者(別言語) | ||||||
値 | Suzuki,Yuko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In kindergarten and nursery schools, strong and close body contacts, such as tapping, pushing, and hugging, are often made by young children when they interact with each other. In this study, we aimed to observe free-play scenes among 3-5-year-old children and to examine the implications of strong body contacts made by young children. The results showed that strong and close body contacts have the following implications: i. The child cannot express themselves in words, ii. It emphasizes the words uttered, iii. The child unilaterally vents their thoughts, iv. It supplements thoughts that cannot be expressed verbally, v. Anticipation of a reaction, vi. The child enjoys the action itself, vii. Combine the nori in synchrony with the other child, viii. Development of a shared worldview. Although acts of strong and close body contact may easily be interpreted as violence at the fi rst glance, for young children, strong and close body contacts are a substitute for verbal communication, to express oneself and negotiate with others, suggesting that the body plays an important role as a substitute. | |||||
書誌事項 |
愛知教育大学研究報告. 教育科学編 巻 71, p. 8-16, 発行日 2022-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 愛知教育大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-5142 | |||||
書誌情報 | ||||||
値 | 愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2022, 71, p. 8-16. | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12466189 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
教育系情報の種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
著者別名 | ||||||
値 | ワタナベ, タクマ | |||||
著者別名 | ||||||
値 | スズキ, ユウコ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |