ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 教育科学編
  3. 第72輯

保育者のための保護者対応行動尺度の開発

http://hdl.handle.net/10424/00009704
http://hdl.handle.net/10424/00009704
1bb8d710-2ec2-4088-9e40-58b2a7ad2dc4
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyo721019.pdf kenkyo721019.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-30
タイトル
タイトル 保育者のための保護者対応行動尺度の開発
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育士・幼稚園教諭と保護者の相互理解・信頼関係の形成・維持
キーワード
主題Scheme Other
主題 保護者対応行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 トラブル回避
キーワード
主題Scheme Other
主題 尺度開発
キーワード
主題Scheme Other
主題 formation and maintenance of mutual understanding and trust between nursery school and kindergarten teachers and guardians
キーワード
主題Scheme Other
主題 behavioral interactions with guardians
キーワード
主題Scheme Other
主題 avoidance of friction
キーワード
主題Scheme Other
主題 scale development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Development of a Scale of Behavioral Interactions with Guardians for Nursery School and Kindergarten Teachers
著者 福井, 千夏

× 福井, 千夏

WEKO 75768

福井, 千夏

Search repository
鈴木, 裕子

× 鈴木, 裕子

WEKO 206
e-Rad 40300214
KAKEN - 研究者検索 40300214

鈴木, 裕子

Search repository
研究者総覧へのリンク
鈴木, 裕子
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/2f9d38c53a5d6862.html
著者(別言語)
Fukui, Chinatsu
著者(別言語)
Suzuki, Yuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study attempted to develop a scale of behavioral interactions with guardians for use among nursery school and kindergarten teachers. The scale is meant to serve as one index for gauging the formation and maintenance of mutual understanding and trust among teachers and guardians, as well as the avoidance of friction, which plays a prominent role in the deterioration of teacher–guardian relationships. Study I focused on common sources of friction between teachers and guardians, identifying numerous candidate items for scale inclusion, of which 40 were ultimately selected. For Study II, we administered a paper questionnaire using the items selected in Study I. Questionnaire results indicated a factor structure consisting of 4 factors and 19 items. The identified factors were 1) behaviors that prevent the development of misunderstandings in the teacher–guardian relationship, 2) behaviors that honor the guardian’s values and thereby promote teacher–guardian solidarity, 3) tolerant and stable models of teacher behavior to strive for in guardian interactions, and 4) behaviors that establish a basis of trust with the guardian. Study III attempted to clarify the effects that included behaviors have upon a guardian’s trust in and general opinion of the teacher. Results were then compared against the scale items themselves to test for scale validity from the point of view of the guardian. Despite marginal differences in the relative emphasis teachers and guardians placed on given behaviors, our results demonstrated that the behaviors covered by the present scale do affect the level of trust in the teacher–guardian relationship, leading us to conclude that the scale is both reliable and valid.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 教育科学編

巻 72, p. 10-19, 発行日 2023-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5142
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2023, 72, p. 10-19.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466189
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:保育所
著者別名
フクイ, チナツ
著者別名
スズキ, ユウコ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:09:05.974930
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3