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  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 人文・社会科学編
  3. 第61輯

Der Eisenbahnverkehr in Nordost-Japan nach dem Tohoku-Erdbeben und dem Tsunami vom 11. März 2011

http://hdl.handle.net/10424/4394
http://hdl.handle.net/10424/4394
3ef456d5-d704-4533-8ecb-0bdf25b0437b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenjin61111119.pdf kenjin61111119.pdf (166.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-29
タイトル
タイトル Der Eisenbahnverkehr in Nordost-Japan nach dem Tohoku-Erdbeben und dem Tsunami vom 11. März 2011
言語
言語 deu
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tohoku
キーワード
主題Scheme Other
主題 earthquake
キーワード
主題Scheme Other
主題 tsunami
キーワード
主題Scheme Other
主題 railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 infrastructure
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Mayer, Oliver

× Mayer, Oliver

WEKO 124
e-Rad 80378231
KAKEN - 研究者検索 80378231

Mayer, Oliver

Search repository
研究者総覧へのリンク
Mayer, Oliver
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/6eb8e4eafe1eae30.html
著者(別言語)
マイヤー, オリバー
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Japan was hit by a very strong earthquake and subsequent tsunami on 11th March 2011, and railway services in Tohoku were extensively disrupted. Reconstruction proceeded swiftly and nearly all railway lines were back in service by the end of April. The fast pace of reconstruction is due to reinforcement of the infrastructure, which has been carried out since the Kobe earthquake of 1995, where damage was more serious. However, rebuilding those lines close to the Pacific coast that were damaged by the tsunami (six JR lines and the Sanriku Railway) has not yet started, because no decision has been made about if and how to relocate the coastal towns and villages. A relocation to higher ground is desirable to protect the communities from future tsunami damage, but a shrinking and ageing population combined with a bleak regional economy pose serious problems for the economic viability of railway services, although they have served the region well in the last 100 years.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 人文・社会科学編

巻 61, p. 111-119, 発行日 2012-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5177
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 人文・社会科学編. 2012, 61, p. 111-119.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466134
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
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Ver.1 2023-06-20 16:24:06.296094
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