ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学教育実践総合センター紀要
  3. 第9号

The Effect of Self-Explanation on Solving Mathematical Word Problems

http://hdl.handle.net/10424/1319
http://hdl.handle.net/10424/1319
067614c8-9499-4f38-9378-5a2bfc72dd9a
名前 / ファイル ライセンス アクション
jissenkiyo9916.pdf jissenkiyo9916.pdf (138.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-03-05
タイトル
タイトル The Effect of Self-Explanation on Solving Mathematical Word Problems
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 metacognitive strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-explanations
キーワード
主題Scheme Other
主題 mathematical problem solving
キーワード
主題Scheme Other
主題 worked-out examples
キーワード
主題Scheme Other
主題 算数文章題
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己説明
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Tajika, Hidetsugu

× Tajika, Hidetsugu

WEKO 288
e-Rad 30109368
KAKEN - 研究者検索 30109368

Tajika, Hidetsugu

Search repository
Nakatsu, Narao

× Nakatsu, Narao

WEKO 116
e-Rad 90133131
KAKEN - 研究者検索 90133131

Nakatsu, Narao

Search repository
Nozaki, Hironari

× Nozaki, Hironari

WEKO 118
e-Rad 80275148
KAKEN - 研究者検索 80275148

Nozaki, Hironari

Search repository
研究者総覧へのリンク
Nozaki, Hironari
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/83ea2bcba0bf3673.html
著者(別言語)
多鹿, 秀継
著者(別言語)
中津, 楢男
著者(別言語)
野崎, 浩成
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the study was to examine how a metacognitive strategy known as self-explanation influences word problem solving in elementary school children. Participants were 73 sixth-graders.They were assigned to one of three groups, the self-explanation group, the self-learning group, or the control group. Students in each group took two kinds of tests. The results showed that students in the self-explanation group and students in the self-learning group outperformed students in control groups on a transfer test. In addition, high explainers who generated more self-explanations relating to deep understanding of ratio word problems outperformed low explainers on ratio word problem andtransfer tests. The self-explanation effect is discussed.
書誌事項 愛知教育大学教育実践総合センター紀要

巻 9, p. 9-16, 発行日 2006-03-15
出版者
出版者 愛知教育大学教育実践総合センター
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2597
書誌情報
愛知教育大学教育実践総合センター紀要. 2006, 9, p.9-16.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11232717
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
タジカ, ヒデツグ
著者別名
ナカツ, ナラオ
著者別名
ノザキ, ヒロナリ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:59:07.051429
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3