ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 教養と教育 : 共通教育科目研究交流誌(共通科目研究交流誌)
  3. 第4号

Landeskunde und Länderkunde: Zwei Konzepte und ihre Vermittlung im Unterricht in Japan.

http://hdl.handle.net/10424/4712
http://hdl.handle.net/10424/4712
0c8564ad-c77f-4a76-b4dc-ca9c0e7ac5ea
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyo43743.pdf kyoyo43743.pdf (518.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-07
タイトル
タイトル Landeskunde und Länderkunde: Zwei Konzepte und ihre Vermittlung im Unterricht in Japan.
言語
言語 deu
キーワード
主題Scheme Other
主題 ドイツ
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 Landeskunde
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kulturvermittlung
キーワード
主題Scheme Other
主題 Didaktik
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Mayer, Oliver

× Mayer, Oliver

WEKO 124
e-Rad 80378231
KAKEN - 研究者検索 80378231

Mayer, Oliver

Search repository
研究者総覧へのリンク
Mayer, Oliver
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/6eb8e4eafe1eae30.html
著者(別言語)
Mayer, Oliver
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The study of Landeskundel/Länderkunde (study of the geography, history, society and institutions of a country or region) in Germany can be divided into two concepts: Länderkunde as the equivalent of regional studies in geographical sciences, and Landeskunde as practical information about a country in the teaching of foreign languages. When teaching this subject in Japanese university, three different methods should be used. First, in classes for German as a second foreign language, it may be included in the curriculum, but due to the limited time available most information about the German-speaking countries should be given in Japanese. Second, in intensive courses for German language majors, the level of German is higher, so that Landeskunde can be taught using original German material; these students also learn much about Germany, Austria and Switzerland in other courses. Third, Länderkunde in geography classes can not use German language sources, but the students can study very intensively using their geographical background. An example of European Studies Ⅰ/Ⅱ(ヨーロッパ事情) for international culture majors at Aichi University of Education shows that Landeskunde must be set in a larger European framework, as Germany in today's Europe cannot be seen as isolated, and because students without a knowledge of German language, but with an interest in European studies, take the course.
書誌事項 教養と教育

巻 4, p. 37-43, 発行日 2004-03-31
出版者
出版者 愛知教育大学
書誌情報
教養と教育. 2004, 4, p. 37-43.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11942585
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者別名
マイヤー, オリバー
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:23:41.350410
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Mayer, Oliver, 2004, Landeskunde und Länderkunde: Zwei Konzepte und ihre Vermittlung im Unterricht in Japan.: 愛知教育大学, 37–43 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3