WEKO3
アイテム
学習のペースと学習者のパーソナリティ特性に関する研究
http://hdl.handle.net/10424/1528
http://hdl.handle.net/10424/1528493c239e-3cac-4810-a678-598d47023e8d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-04-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 学習のペースと学習者のパーソナリティ特性に関する研究 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | SET | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | PFI | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | learning pace | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | impulsive | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | reflective | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | A Study on Relation between Learning Pace and Learner's Personality Trait | |||||||
著者 |
中野, 靖彦
× 中野, 靖彦
|
|||||||
著者(別言語) | ||||||||
著者(別言語) | Nakano, Yasuhiko | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study aimed at examining the relation between learning pace and personal traits (cognitive style) together with the effects of PFI (Post-feedback interval) on a concept identification task. Six conditions were composed of learning pace (learner, consistent paced), cognitive style (reflective, impulsive) and the lengths of PFI. The results were as follows: 1) In reflective groups, learner and consistent paced were superior when right after (no PFI group) as in impulsive,consistent pace lead to more efficient learning than did learner and immediate groups, and achieved a learning criterion. 2) SET (Stimulus exposure time) and PFI after error responses were found to be longer than those with correct responses in each group. | |||||||
書誌事項 |
教育心理学研究 巻 34, 号 3, p. 257-261, 発行日 1986-09-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0021-5015 | |||||||
書誌情報 | ||||||||
教育心理学研究. 1986, 34(3), p. 257-261. | ||||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | Copyright: 日本教育心理学会 | |||||||
権利 | ||||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
関係URI | ||||||||
識別子タイプ | URI | |||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897454/ | |||||||
関連名称 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897454/ | |||||||
異版である | ||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||
識別子タイプ | URI | |||||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897454/ | |||||||
関連名称 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001897454/ | |||||||
教育系情報の種別 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||||
著者別名 | ||||||||
著者別名 | ナカノ, ヤスヒコ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | text |