ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 人文・社会科学編
  3. 第67輯-Ⅰ

ICTを活用した小学校英語教育 ― スカイプを使用した事例研究を基に ―

http://hdl.handle.net/10424/00007550
http://hdl.handle.net/10424/00007550
1fdb72b0-e8b6-41fc-a1b0-fd2d1a61d3e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenjin6712131.pdf kenjin6712131.pdf (657.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-19
タイトル
タイトル ICTを活用した小学校英語教育 ― スカイプを使用した事例研究を基に ―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Elementary School
キーワード
主題Scheme Other
主題 English Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ICT
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル English Education for Children Using ICT — A Case Study of Using of the Skype —
著者 高橋, 美由紀

× 高橋, 美由紀

WEKO 90
e-Rad 30301617
KAKEN - 研究者検索 30301617

高橋, 美由紀

Search repository
大野, 直子

× 大野, 直子

WEKO 615

大野, 直子

Search repository
松田, 孝

× 松田, 孝

WEKO 73720

松田, 孝

Search repository
著者(別言語)
Takahashi, Miyuki
著者(別言語)
Ohno, Naoko
著者(別言語)
Matsuda, Takashi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article discusses effective practice in applying ICT to elementary school English education programs. Firstly, it briefly reviews the compatibility of ICT with the theoretical background of English education and the education policy of the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology. The article then discusses the implementation of an ICT-supported English education program at ‘A’ elementary school in Japan. For example, it discusses the measures taken by the school to establish an ICT- and student-friendly English learning environment with the installation of Wi-Fi, the utilization of ‘Skype’, the ALT program and the introduction of one-to-one tablet usage for students. A full account of the educational practices and content of classes is given. Finally, observation reports of lessons are discussed and evaluated along with the TOEFL Primary® results of the learners. The study concludes that ICT-supported English education through the utilization of assistive and adaptive technologies such as Skype and tablets is an excellent way forward for elementary school English education.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 人文・社会科学編

巻 67, 号 1, p. 21-31, 発行日 2018-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5177
書誌情報
愛知教育大学研究報告. 人文・社会科学編. 2018, 67(1), p. 21-31.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466134
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育実践
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:小学校
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:英語
著者別名
タカハシ, ミユキ
著者別名
オオノ, ナオコ
著者別名
マツダ, タカシ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:50:18.765608
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3