ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 自然科学編
  3. 第70輯

理科地学分野,岩石教材の現状と課題

http://hdl.handle.net/10424/00009103
http://hdl.handle.net/10424/00009103
138cfee2-6a47-423f-8636-acbce0b23f44
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenshi705056.pdf kenshi705056.pdf (41.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-07
タイトル
タイトル 理科地学分野,岩石教材の現状と課題
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 岩石教材
キーワード
主題Scheme Other
主題 地学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rock materials
キーワード
主題Scheme Other
主題 Earth Science education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Science education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of Current Situation of Rock Materials and Related Issues in Science Education in Elementary and Junior High Schools
著者 渡邉, 清寿

× 渡邉, 清寿

WEKO 75232

渡邉, 清寿

Search repository
星, 博幸

× 星, 博幸

WEKO 33
e-Rad 90293737
KAKEN - 研究者検索 90293737

星, 博幸

Search repository
研究者総覧へのリンク
星, 博幸
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/3b00c17b43be8186.html
著者(別言語)
Watanabe, Kiyotoshi
著者(別言語)
Hoshi, Hiroyuki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It has been suggested that students’ understanding of earth sciences at elementary and junior high school levels is poorer than that of other science domains. We hypothesized that one of the reasons is that rock materials are not eff ectively used in schools. In this study, we investigated the current situation of rock materials(outdoor rock gardens and hand specimens) in schools in a city in Aichi Prefecture. We conducted a questionnaire survey for all 21 public elementary and junior high schools in the city, and 19 responded to the survey. Outdoor rock gardens are present in only three elementary schools and are not well maintained. None of the teachers use a rock garden in their classes. In contrast, hand specimens are present in all the 19 schools, and most of them are properly classifi ed. More than 70% of the schools responded that almost all science teachers use hand specimens in their classes. Based on these results, we believe that it is necessary to solve both hardware and software issues to promote the use of rock materials in schools. School teachers should have a better understanding of the characteristics of both outdoor rock gardens and hand specimens. For this purpose, cooperation of geoscience professionals is indispensable. It is necessary to devise ways for teachers to determine the names of rocks regardless of personnel changes, and for students to be able to classify rocks by themselves. It is also necessary to develop specifi c applications of rock materials, to accumulate practical examples, and to publicize them.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 自然科学編

巻 70, p. 50-56, 発行日 2021-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5169
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 自然科学編. 2021, 70, P. 50-56.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466167
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
教科・領域
主題Scheme Other
主題 SSUB:理科
著者別名
ワタナベ, キヨトシ
著者別名
ホシ, ヒロユキ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:52:31.728255
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3