ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 教育科学編
  3. 第71輯

小学校高学年児童および中学生のいじめ被害といじめ加害の安定性に関する研究

http://hdl.handle.net/10424/00009339
http://hdl.handle.net/10424/00009339
2c269e59-d616-4fbb-93a0-daf93852b88e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyo716267.pdf kenkyo716267.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-29
タイトル
タイトル 小学校高学年児童および中学生のいじめ被害といじめ加害の安定性に関する研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 いじめ被害
キーワード
主題Scheme Other
主題 いじめ加害
キーワード
主題Scheme Other
主題 前青年期
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Stability of Bullying and Victimization in Early Adolescence
著者 原田, 宗忠

× 原田, 宗忠

WEKO 85
e-Rad 00632770
KAKEN - 研究者検索 00632770

原田, 宗忠

Search repository
中井, 大介

× 中井, 大介

WEKO 107
e-Rad 20550643
KAKEN - 研究者検索 20550643

中井, 大介

Search repository
黒川, 雅幸

× 黒川, 雅幸

WEKO 73
e-Rad 10510050
KAKEN - 研究者検索 10510050

黒川, 雅幸

Search repository
研究者総覧へのリンク
黒川, 雅幸
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/5e8a4e8a2eab444a.html
著者(別言語)
Harada, Munetada
著者(別言語)
Nakai, Daisuke
著者(別言語)
Kurokawa, Masayuki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explored the stability of bullying and victimization in early adolescence. In total, 1,354 children aged 10-15 years from elementary and junior high school participated in this study over a 3-year period. Participating children answered self-report questionnaires that measured bullying and victimization. Each school year, in the first questionnaire, participants were asked to report the degree of bullying and victimization experienced from April until the present. The second and third questionnaires recorded bullying and victimization experienced between the previous self-report and the present. Previous self-reported bullying and victimization showed significant positive correlations with subsequent self-reported bullying/victimization, even if class members changed each school year. Mechanisms underlying the stability of bullying and victimization were discussed.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 教育科学編

巻 71, p. 62-67, 発行日 2022-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5142
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2022, 71, p. 62-67.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466189
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:小学校
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:中学校
著者別名
ハラダ, ムネタダ
著者別名
ナカイ, ダイスケ
著者別名
クロカワ, マサユキ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:03:48.757260
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3