ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学外発行分)
  2. 国内雑誌

小学生のレジリエンスとつらい経験・うれしい経験との関連

http://hdl.handle.net/10424/5303
http://hdl.handle.net/10424/5303
3f39b34a-eaaf-4fe5-82a7-57f61d967ee0
名前 / ファイル ライセンス アクション
furutam011.pdf furutam011.pdf (408.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-11-13
タイトル
タイトル 小学生のレジリエンスとつらい経験・うれしい経験との関連
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 レジリエンス
キーワード
主題Scheme Other
主題 resilience
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 schoolchildren
キーワード
主題Scheme Other
主題 つらい経験
キーワード
主題Scheme Other
主題 negative experience
キーワード
主題Scheme Other
主題 うれしい経験
キーワード
主題Scheme Other
主題 positive experiences
キーワード
主題Scheme Other
主題 認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 cognition
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル The Relation among Resilience, Negative and Positive Experience in Elementary School Children.
著者 原, 郁水

× 原, 郁水

原, 郁水

Search repository
古田, 真司

× 古田, 真司

古田, 真司

Search repository
著者(別言語)
著者(別言語) Hara, Ikumi
著者(別言語)
著者(別言語) Furuta, Masashi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we surveyed to reveal the relevant resilience,negative and positive experiences of elementary school students. The subjects of this study are 93 children of the fifth grader and six grader of one elementary school in Aichi prefecture. The survey was conducted by the unsigned questionnaire which consisted of the resilience scale, negative experience scale and positive experience scale. Some results are shown below. The factor analysis by the principal factor method and the promax rotation were conducted about 24 items of the resilience scale, and three factors of "positive future orientation", "seeking interests and concerns" and "perseverance" were found out. T-test were performed with degree of negative and positive cognition of experiences (high and low discrepancy) as the independent variable, and scores on resilience scale as the dependent variable. The results showed that some significant difference. And experiences divided into at school and home, groups with high and low scores for negative experiences and positive experiences were used as independent variables, and resilience scores were a dependent variable. The results of ANOVA showed main effects of level of positive experiences in both school and home. The results of this study suggested that a positive experiences leads to raising resilience.
書誌事項 東海学校保健研究

巻 37, 号 1, p. 77-87, 発行日 2013-09
出版者
出版者 東海学校保健学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-4170
書誌情報
東海学校保健研究. 2013, 37(1), p. 77-87.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12108393
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
学校種別
主題Scheme Other
主題 STYP:小学校
著者別名
著者別名 ハラ, イクミ
著者別名
著者別名 フルタ, マサシ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:49:26.057087
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3