WEKO3
アイテム
小学生のレジリエンスとつらい経験・うれしい経験との関連
http://hdl.handle.net/10424/5303
http://hdl.handle.net/10424/53033f39b34a-eaaf-4fe5-82a7-57f61d967ee0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
furutam011.pdf (408.5 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学生のレジリエンスとつらい経験・うれしい経験との関連 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | レジリエンス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | resilience | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | schoolchildren | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | つらい経験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | negative experience | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | うれしい経験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | positive experiences | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 認知 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cognition | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Relation among Resilience, Negative and Positive Experience in Elementary School Children. | |||||
著者 |
原, 郁水
× 原, 郁水× 古田, 真司 |
|||||
著者(別言語) | ||||||
値 | Hara, Ikumi | |||||
著者(別言語) | ||||||
値 | Furuta, Masashi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we surveyed to reveal the relevant resilience,negative and positive experiences of elementary school students. The subjects of this study are 93 children of the fifth grader and six grader of one elementary school in Aichi prefecture. The survey was conducted by the unsigned questionnaire which consisted of the resilience scale, negative experience scale and positive experience scale. Some results are shown below. The factor analysis by the principal factor method and the promax rotation were conducted about 24 items of the resilience scale, and three factors of "positive future orientation", "seeking interests and concerns" and "perseverance" were found out. T-test were performed with degree of negative and positive cognition of experiences (high and low discrepancy) as the independent variable, and scores on resilience scale as the dependent variable. The results showed that some significant difference. And experiences divided into at school and home, groups with high and low scores for negative experiences and positive experiences were used as independent variables, and resilience scores were a dependent variable. The results of ANOVA showed main effects of level of positive experiences in both school and home. The results of this study suggested that a positive experiences leads to raising resilience. | |||||
書誌事項 |
東海学校保健研究 巻 37, 号 1, p. 77-87, 発行日 2013-09 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東海学校保健学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1347-4170 | |||||
書誌情報 | ||||||
値 | 東海学校保健研究. 2013, 37(1), p. 77-87. | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12108393 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
教育系情報の種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ETYP:教育関連論文 | |||||
学校種別 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | STYP:小学校 | |||||
著者別名 | ||||||
値 | ハラ, イクミ | |||||
著者別名 | ||||||
値 | フルタ, マサシ | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | text |