ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文(学内発行分)
  2. 愛知教育大学研究報告. 教育科学編
  3. 第69輯

もったいない感情の発達的変化に関する探索的研究

http://hdl.handle.net/10424/00008774
http://hdl.handle.net/10424/00008774
9ddaebcc-ba42-42d3-a44a-597d3b422fcc
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyo6999105.pdf kenkyo6999105.pdf (2.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2020-03-30
タイトル
タイトル もったいない感情の発達的変化に関する探索的研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 もったいない
キーワード
主題Scheme Other
主題 感情
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会化
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mottainai
キーワード
主題Scheme Other
主題 affects
キーワード
主題Scheme Other
主題 socialization
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Exploratory Study of Developmental Changes of Mottainai Affects
著者 黒川, 雅幸

× 黒川, 雅幸

黒川, 雅幸

Search repository
研究者総覧へのリンク
黒川, 雅幸
https://souran.aichi-edu.ac.jp/teachers/5e8a4e8a2eab444a.html
著者(別言語)
Kurokawa, Masayuki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explored the developmental changes of mottainai affects. The participants were 37 nursery schoolchildren and 919 elementary schoolchildren. The nursery schoolchildren were interviewed, and the elementary schoolchildren answered a self-report questionnaire. Each participant was presented with a scenario, in which one character was apt to feel mottainai affects. The participants were then asked what they thought the character felt. The results showed that there were no responses of mottainai by the nursery schoolchildren; however, some first-grade elementary schoolchildren did give a response of mottainai. Among the elementary schoolchildren, fifth- and sixth-graders were able to think more in terms of economic principals than first-graders. The fifth- and sixth-graders felt motivated to exercise care in having feelings again of mottainai in similar situations.
書誌事項 愛知教育大学研究報告. 教育科学編

巻 69, p. 99-105, 発行日 2020-03-01
出版者
出版者 愛知教育大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-5142
書誌情報
愛知教育大学研究報告, 教育科学編. 2020, 69, p. 99-105.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12466189
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
教育系情報の種別
主題Scheme Other
主題 ETYP:教育関連論文
著者別名
クロカワ, マサユキ
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 text
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:27:07.960752
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3